Методичний кабінет

 

Методична робота в училищі організована згідно з Положенням про методичну роботу в професійно-технічних навчальних закладах.

Структура методичної роботи забезпечує функціонування, удосконалення та розвиток з метою підготовки висококваліфікованих фахівців, надає можливість здійснювати неперервну освіту, готувати фахівців, адаптованих до життя в нових умовах ринкових відносин, що дасть можливість їм адаптуватися до швидкої зміни на ринку праці, здійснювати перенавчання незайнятого населення, можливість отримувати додаткову професію, підвищувати свій професійний рівень.

Центром методичної роботи освітнього закладу є укомплектований методичний кабінет, де сконцентрована вся плануюча документація, методичні матеріали, нормативні документи, матеріали передового педагогічного досвіду, матеріали атестації, педагогічних читань, розробки, зразки дидактичних матеріалів, результати директорських контрольних робіт, олімпіад тощо. Методичний кабінет забезпечений комп’ютером з підключенням до Інтернет, принтером, сканером. Уся методична інформація розміщена і в електронному вигляді на Web-сторінці, до якої має доступ кожний працівник училища.

При методичному кабінеті працює школа передового педагогічного досвіду, школа педагога-початківця, психолого-педагогічний лекторій; економічний та юридичний лекторій. Результати роботи розглядаються на науково-практичних конференціях, семінарах, круглих столах та заслуховуються на педагогічній раді.

Методична робота з педагогічними кадрами спрямована на формування професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності, підготовку викладачів і майстрів до роботи в нових умовах, залучення до науково-дослідницької, експериментальної діяльності із запровадженням інноваційних технологій у освітній процес, створення інформаційного освітнього простору.

  • Методична робота в училищі здійснюється за планом, узгодженим із перспективним планом роботи педагогічного колективу, який працює над єдиною методичною проблемою: «Створення сучасного освітнього хабу для формування професійної, соціальної та особистісної компетентностей при підготовці кваліфікованих робітників» та виконання таких завдань:

    - забезпечення належної якості професійної (професійно-технічної) освіти, створення умов для реалізації компетентнісного підходу і забезпечення успішної професійної діяльності та самореалізації здобувачів освіти;

    - вдосконалення хмароорієнтованого освітнього середовища закладу, що забезпечує реалізацію компетентнісного підходу через інноваційність, доступність, прозорість, гнучкість і відкритість освітнього процесу;

    - забезпечення професійної самореалізації педагогічних працівників та готовності їх до впровадження в освітню діяльність новітніх форм і методів навчання.

    Головне завдання методичної роботи: створення на базі закладу діяльнісного освітнього хабу як інноваційного ресурсного центру з підготовки висококваліфікованих та конкурентоспроможних кваліфікованих робітників.

    Загальні напрями в організації методичної роботи:

    - впровадження нових стандартів професійної (професійно-технічної) освіти в освітній процес на базі професійних стандартів, які ґрунтуються на компетентнісному та особистісно орієнтованому підходах до освітнього процесу;

    - системне впровадження в освітню діяльність інноваційних педагогічних методик, перспективного педагогічного досвіду, передових виробничих технологій та забезпечення їх практичної реалізації;

    - створення умов для міждисциплінарного навчання для зміцнення зв'язків між різними предметами освітньої програми та реалізації компетентнісного потенціалу галузей/предметів;

    - вдосконалення контрольно-оцінювальної діяльності в освітньому процесі з урахуванням сучасних досягнень педагогіки;

    - перехід від окремого оцінювання знань і навичок до інтегрованого та незалежного оцінювання компетентностей;

    - розроблення цілісних підходів до оцінки ключових компетентностей у неформальному та інформальному освітньому середовищі;

    - обладнання навчальних класів, лабораторій, майстерень для створення інноваційної практики, участі в дослідженнях та належному використанні новітніх цифрових технологій;

    - організація відкритих цифрових освітніх просторів для проведення навчання, тренінгів, професійних майстер-класів для педагогічних працівників з метою впровадження компетентнісного підходу у зміні методів викладання та навчання;

    - запровадження мотиваційних механізмів стимулювання професійної діяльності та розвитку педагогічних працівників;

    - сприяння систематичному доповненню академічного навчання соціальним та емоційним навчанням, мистецтвом, фізичною активністю для набуття базових вмінь та навичок;

    - забезпечення реалізації принципів гуманізації, демократизації та спрямованість освітнього процесу на розвиток особистості здобувача освіти;

    - здійснення психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу;

    - популяризація професійної (професійно-технічної) освіти серед дітей, молоді, дорослих, планування професійного розвитку та кар’єри;

    - залучення роботодавців до розроблення системи внутрішньої та зовнішньої системи оцінки якості освіти;

    - проведення системного моніторингу працевлаштування та подальшої освіти випускників закладу.

    Щосереди в рамках методичного дня проходять інструктивно-методичні наради для викладачів та майстрів виробничого навчання, де висвітлюються нормативні документи, інструктивно-методичні листи, основні напрямки діяльності, розпорядження і накази, розглядаються новини педагогічної преси, новини Інтернету, сайту МОН.

    З метою вдосконалення освітнього процесу та чіткої систематизації роботи закладу в училищі створені підструктури:

 

  • Центр сучасних освітніх технологій (очолює Ткачук Г.Е.) забезпечує безперевне підвищення ІТ-компетенцій викладачів та майстрів виробничого навчання; метою діяльності є розробка програмних продуктів навчального призначення і цифрових навчальних матеріалів (цифрового контенту), в тому числі, розробка електронних засобів для дистанційного навчання; розробка матеріалів для нових технологій навчання;  розповсюдження наукових знань і навчання використання ІКТ в освітньому процесі; розробка авторських електронних продуктів для навчання, які засновані на інструментальному підході до навчання і які підтримують дослідницьку і пошукову діяльність учнів; організація семінарів та майстер-класів для викладачів з використання інноваційних ІКТ технологій; залучення учнів до створення цифрового контенту; організація співпраці з вищими навчальними закладами.
  • Навчально-методичний центр (керівник Чорба Т.О.) забезпечує розробку навчальних планів та освітніх програм відповідно до Державних стандартів, вдосконалення змісту професійного навчання.
  • Центр з працевлаштування «Кар’єра» (керівник Вижга М.В.) забезпечує налагодження співпраці з роботодавцями та сприяє у працевлаштуванні випускників, головним завданням центру є формування у випускників здатності до професійної мобільності та швидкої адаптації до змін на ринку праці.
  • Наукове товариство «Еврика» (керівник Нагірна Т.В.) організовує роботу з обдарованою молоддю.

Робота підструктур надає можливість координувати методичну роботу, спрямовувати її в необхідному напрямку, розробляти нові підходи до організації та здійснення освітнього процесу, впроваджувати в освітній процес сучасні інноваційні методики й технології навчання. Кожна підструктура має свою WEB – сторінку на внутрішньому сайті училища.

Робота педагогічного колективу над єдиною методичною проблемою є основою для формування педагогічного досвіду, а в подальшому – для його вивчення, узагальнення і впровадження у практику роботи педагогів училища. Щорічно з урахуванням результатів роботи за минулий рік, планується робота методичних комісій, обираються індивідуальні методичні проблеми, над якими працюють викладачі і майстри виробничого навчання. Працюючи над обраною темою, педагоги виступають з доповідями на засіданнях методичних комісій, педагогічних читаннях, проводять відкриті уроки. Якщо викладач має високі і стабільні результати, його досвід узагальнюється і виноситься на обговорення педагогічної ради, яка пропонує його до впровадження у практичну діяльність. Матеріали з ППД враховуються при атестації педпрацівника.

Освітній  процес в училищі забезпечують 86 педагогічних працівників: 51  викладач, 30 майстрів виробничого навчання, 3 вихователі гуртожитку, психолог та соціальний педагог. З них:

  • спеціаліст вищої категорії – 42                
  • спеціаліст І категорії – 6                   
  • спеціаліст ІІ категорії – 3
  • спеціалісти – 5
  • викладачі-методисти – 22
  • старші викладачі – 8
  • майстри в/н 14 тарифного розряду – 14
  • майстри в/н 13 тарифного розряду –8
  • майстри в/н 12 тарифного розряду – 4
  • майстри в/н 11 тарифного розряду – 4
  • майстри в/н І категорії – 6
  • майстри в/н ІІ категорії – 4

Важливим етапом методичної роботи є підвищення кваліфікації педагогічних працівників. У освітньому закладі працює Ситуаційний центр, Центр сучасних освітніх технологій, які систематично організовують різнопланові майстер-класи.

Крім того педагогічні працівники підвищують кваліфікацію у вищих навчальних закладах, при НМЦ ПТО у Вінницькій області, на онлайн-платформах, проходять стажування на підприємствах, приймають участь у вебінарах, семінарах, конференціях та тренінгах.

 

Найкращий спосіб обміну педагогічним досвідом – це проведення відкритих уроків теоретичного та практичного навчання. На високому методичному рівні проводять уроки викладачі Капітанчук В.О., Помаз Н.В., Пахолюк О.М., Мазур Р.А., Грибик Т.А., Коношевич Т.В., Гавриш Н.Л., Ткачук Г.Е., Щербанюк Л.О., Черниш Т.М., Бережок С.М., Онофрійчук О.О., КобилянськаТ.П., майстри Пугач І.О., Педоренко А.М., Березюк Л.В.

Відкриті уроки дозволяють педагогам спостерігати за роботою своїх колег, аналізувати їхні методи та прийоми, а також отримувати нові ідеї для власної практики. Також вони створюють умови для спільного обговорення та аналізу педагогічних ситуацій, що сприяє розвитку критичного мислення та вмінню знаходити оптимальні рішення. Спостереження за успіхами колег є додатковим стимулом для педагогів у їхньому прагненні до професійного зростання та вдосконалення. Відкриті уроки дозволяють виявляти та поширювати найбільш ефективні методи та прийоми навчання, що сприяє підвищенню якості освіти в цілому.

Загалом, відкриті уроки є цінним інструментом для професійного розвитку педагогів, сприяючи обміну досвідом, вдосконаленню майстерності та підвищенню якості освітнього процесу.

Важливим етапом роботи педагогічного колективу є розробка електронних освітніх кейсів з усіх дисциплін до кожної професії. До освітнього кейсу входять презентації та відеолекції, інтерактивні завдання та тести, аудіо- та відеоматеріали, віртуальні лабораторні роботи та симулятори. Усі матеріали доступні для педагогічних працівників, учнів та студентів училища. Це дає можливість використовувати їх під час підготовки та проведення уроків, а також для самостійної роботи, самовдосконалення здобувачів освіти. Головна мета електронного освітнього кейсу– забезпечити якісний та ефективний освітній процес за допомогою сучасних цифрових технологій.

Кращий досвід педагогів, творчі здобутки педагогічного колективу широко пропагуються в училищі шляхом традиційних дидактичних виставок-презентацій, які проводяться наприкінці навчального року. Тут можна побачити систему роботи досвідчених викладачів над комплексно-методичним забезпеченням предмета, нові напрацювання, досягнення, методичні розробки, зразки відкритих уроків, виховних годин, розробки дидактичних ігор, тестові завдання різного рівня складності, опорні конспекти тощо.