Музей історії училища

Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього.

                                                          М. Рильський

 

Цей афоризм ми чули багато разів, але мало хто зміг вловити його глибоку істину, мудро зашифровану в одному реченні.

Знати хто ми, звідки походить наше коріння, якими були наші батьки, діди, прадіди, де жили, про що мріяли і за що боролись дуже актуально у наш час.

Тому, на базі ВМВПУ створено Музей історії училища керівником якого є викладач Вижга Микола Васильович. Головна мета діяльності музею – формування молоді нової генерації – розумної, активної, креативної та впевненої в собі, яка нестиме у собі духовну єдність поколінь, повноцінно поєднуватиме досвід минулого та відчуття майбутнього і через призму своєї власної успішності буде формувати обличчя сучасної України. А також одне із завдань є залучення учнівської молоді до вивчення та збереження матеріалів історії навчального закладу, вихованні патріотизму, шанобливого ставлення до історії і культури українського народу. 

Щоб наші учні могли бути впевненими в собі й довести іншим свою талановитість і значущість перед ними відчиняє двері музей історії училища, який був створений ще у 1990 р. З кожним роком музей удосконалювався, збільшувалася кількість музейного фонду, а в 2014 р. музею було виділено нове приміщення, що дало можливість реалізувати  все задумане й створене.

Тут діти можуть прожити історію училища від ремісничого до флагмана освіти. У музеї зберігаються цінні експонати: фотографії 40-50-х років про навчальний заклад, альбоми, подарунки, кубки, нагороди різних років. 

 

Роздивляючись експонати музею, розумієш, що історія – це не тільки вкрита порохами сива давнина, а ще й зовсім недалеке, але уже минуле, на якому ми будуємо майбутнє. І тому важливо бачити і знати досягнення наших попередників, щоб уявляти, яке майбутнє будуть бачити на цих полицях наші діти!

Музей відіграє значну роль у навчально-виховній роботі закладу.

Він є важливим фактором формування суспільної актив­ності учнів, адже дає можливість багато бачити власними очима і це робить його могутнім засобом переконання, агітації і пропаганди.

Як показав досвід, на базі музею проводиться значна робота щодо виховання підростаючого покоління в дусі любові до Батьківщини, до свого краю, народу. Адже саме з дитячих років формується у молоді любов до Батьківщини, почуття від­повідальності перед собою, перед майбутнім поколінням.

Практична робота в музеї викликає у дітей велику зацікавленість до тієї ін­формації, яка в них закладена. Експозиція, фонди музею залучають їх до роботи не тільки у час позакласних занять, але й на уроках з різних предметів: історії, культурології. Це до­зволяє підтримувати в учнів інтерес до пошукової роботи. Музей став важливим виховним центром по залученню учнів до вивчення життя і подвигу попередніх поколінь.

Музей є місцем проведення різних бесід, зустрічей, гурткових занять, учнівських зборів, заочних екскурсій і мандрівок у період підготовки і проведення різних свят. Вже стало традиційним проведення екскурсій для першокурсників, для батьків, для гостей навчального закладу. Екскурсії проводять учениці навчального закладу - Островська Ірина та Крижановська Анастасія. 

       

   

    

Музей – живий організм, що розвивається. Його фонди постійно поповнюються новими матеріалами. Багато для музею роблять самі учні. Комплектування фондів музеїв здійснюється в процесі їхнього пошуку, спостереження за соціальним і культурним життя, листування; зустрічей із старожилами; екскурсій та експедицій, що дають змогу зібрати чимало оригінальних документів, речей, зробити записи спогадів тощо. 

Учні виготовляють муляжі, фотокопії і репродукції документів.

Важлива ланка роботи музею – охорона і збереження пам'яток матеріальної і духовної культури. Ця діяльність спрямована на формування в учнів почуття відповідальності за збереження і примноження історико-культурної спадщини, на підготовку і прилучення молоді до виконання свого громадського обов'язку.

               Музей історії училища – широке поле для творчості учнів і педагогів, яке дозволяє любому учневі самовдосконалюватися та самостверджуватися.