Положення про приймальну комісію
ЗАТВЕРДЖЕНО
Педагогічною радою
ДПТНЗ «Вінницьке МВПУ»
Протокол №7 від «03» квітня 2024 року
Директор
ДПТНЗ «Вінницьке МВПУ»
____________Олександр ДМИТРИК
Положення
про приймальну комісію
ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище»
I. Загальна частина
1. Приймальна комісія ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище» (далі – Приймальна комісія) утворюється для проведення прийому вступників на навчання, для профорієнтаційної роботи, прийому документів, оформлення особових справ вступників, а також інших функцій, пов’язаних із прийомом. Термін повноважень Приймальної комісії становить один календарний рік.
Приймальна комісія працює на засадах демократичності, прозорості та відкритості відповідно до законодавства України, Типових правил прийому до закладів професійної (професійно-технічної) освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 14.05.2013 №499, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 29.05.2013 №823/23355, Порядку прийому на навчання до закладів фахової передвищої освіти в 2024 році, затверджених наказом МОН України від 29.02.2024 року №245 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України (далі – Порядок прийому), наказу №323 від 14 березня 2024 року про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 29 лютого 2024 року № 245, Правил прийому на навчання для здобуття професій за освітньо-кваліфікаційним рівнем «кваліфікований робітник» та Правил прийому на навчання для здобуття фахової передвищої освіти у ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище» у 2024 році (далі – Правила прийому), Статуту училища та даного Положення.
Положення про Приймальну комісію затверджується педагогічною радою ДПТН «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище» та вводиться в дію наказом директора навчального закладу.
2. Склад Приймальної комісії затверджується наказом директора ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище», який є головою комісії. Голова Приймальної комісії несе персональну відповідальність за виконання покладених на Приймальну комісію завдань і здійснення нею своїх функцій.
До складу Приймальної комісії входять:
- заступник голови Приймальної комісії:
- секретар Приймальної комісії;
- члени Приймальної комісії.
Заступником голови Приймальної комісії призначається заступник директора навчального закладу.
Відповідальний секретар Приймальної комісії призначається наказом директора училища з числа педагогічних працівників закладу освіти. Наказ про затвердження складу Приймальної комісії видається директором ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище» до початку календарного року.
3. Для виконання покладених на Приймальну комісію завдань і здійснення нею своїх функцій відповідно до наказу директоразакладу освіти створюються такі підрозділи:
● комісія для проведення усної співбесіди;
● відбіркова комісія;
● апеляційна комісія.
Комісія для проведення усної співбесіди створюється у випадках, передбачених Правилами прийому, для проведення вступних випробувань у формі усної співбесіди при вступі на навчання за освітньо-професійним ступенем фахового молодшого бакалавра на основі ОКР кваліфікованого робітника.
Апеляційна комісія створюється для розгляду апеляцій вступників. Головою апеляційної комісії призначається заступник директора закладу освіти, який не є членом комісії для проведення усної співбесіди. Склад апеляційної комісії формується з числа педагогічних працівників училища.
Порядок роботи апеляційної комісії визначається Положенням, яке затверджується наказом директора ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище».
Наказ про затвердження складу комісії для проведення усної співбесіди, апеляційної комісії підписується директором закладу освіти не пізніше 1 червня.
4. Склад Приймальної комісії та її підрозділів, за винятком осіб, які входять до них згідно з посадовими обов’язками, щороку оновлюється не менш як на третину. Одна й та сама особа може бути відповідальним секретарем, як правило, не більше ніж три роки поспіль.
До складу Приймальної комісії, а також до складу її підрозділів не дозволяється вводити осіб, діти яких вступають до закладу освіти в поточному році.
ІІ. Основні завдання та обов’язки Приймальної комісії
2.1. Приймальна комісія:
- організовує прийом заяв та документів безпосередньо від вступника (його батьків та/або законних представників) та/або через електронний кабінет вступника, які реєструються у журналі реєстрації документів для вступу;
- визначає форму ведення журналу реєстрації документів для вступу (паперова чи електронна);
- проводить з вступниками бесіди з питань вибору професії або спеціальності, умов навчання, матеріального забезпечення та забезпечення особливого соціального захисту здобувачів освіти, в тому числі осіб з особливими освітніми потребами, працевлаштування після закінчення закладу професійної (професійно-технічної) освіти;
- організовує та координує підготовку та проведення конкурсного відбору;
- приймає рішення щодо осіб, рекомендованих до зарахування до ДПТНЗ «Вінницьке МВПУ», оформляє протокол та оголошує відповідні списки осіб;
- організовує роботу щодо комплектування навчальних груп з урахуванням здібностей і нахилів, віку, стану здоров’я та професійної придатності вступників;
- вирішує інші питання, пов’язані з прийомом.
2.2. Правила прийому до ДПТНЗ «Вінницьке МВПУ» доводяться до відома вступників через засоби масової інформації та інформаційні стенди, на своїх вебсайтах (у разі їх відсутності – на вебсайтах своїх засновників) і мають обумовлювати:
- перелік професій, спеціальностей та спеціалізацій за ними згідно з отриманою ліцензією;
- вимоги щодо освітнього рівня вступників за кожною професією (спеціальністю) та спеціалізацією;
- планові обсяги прийому, освітньо-кваліфікаційний рівень та/або освітньо-професійний ступінь випускників, строк навчання за професіями (спеціальностями) та спеціалізаціями;
- форми та ступеневість навчання;
- обмеження з професій (спеціальностей) та спеціалізацій за віком вступників та медичними показаннями відповідно до законодавства;
- перелік вступних випробувань за професіями (спеціальністю) та спеціалізаціями, порядок і форми їх проведення (співбесіди, середній бал документа про освіту) та системи оцінювання знань, умінь та навичок;
- порядок зарахування на відповідну форму здобуття освіти та порядок зарахування вступників, які мають однаковий конкурсний бал;
- порядок розгляду оскаржень результатів вступних випробувань;
- порядок роботи приймальної комісії (дні тижня та години);
- наявність місць у гуртожитку та умови їх надання;
- порядок проходження медичного огляду вступників до ДПТНЗ «Вінницьке МВПУ», що проводять підготовку фахівців до галузей, які потребують обов’язкового професійного медичного відбору, або проходження зазначеного огляду в інших медичних установах.
2.3. Рішення Приймальної комісії закладу освіти приймаються за присутності не менше двох третин її складу простою більшістю голосів та своєчасно доводяться до відома вступників.
Рішення Приймальної комісії училища оформлюються протоколами, які підписує голова (або його заступник) і відповідальний секретар Приймальної комісії.
IІІ. Організація роботи Приймальної комісії
3.1. Прийом заяв та документів вступників проводиться у строки, передбачені Правилами прийому до ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище».
3.2. Вступники подають заяву про вступ до ДПТНЗ «Вінницьке МВПУ», вказуючи обрану професію, форму здобуття освіти у:
паперовій формі (особисто);
електронній формі (через електронний кабінет).
Заяви в електронній формі можуть подавати вступники, інформація щодо документів про раніше здобуту освіту (основа вступу) яких міститься в Реєстрі документів про освіту.
3.3. До заяви, поданої в паперовій формі, вступник додає:
- документ про освіту, на основі якого здійснюється вступ, і додаток до нього;
- документ про присвоєння освітньо-кваліфікаційного рівня «Кваліфікований робітник» за результатами закінчення другого ступеня навчання у навчальному закладі другого або третього атестаційного рівня (для навчання на третьому ступені професійної (професійно-технічної) освіти у навчальних закладах третього атестаційного рівня);
- медичну довідку за формою, установленою чинним законодавством;
- 8 кольорових фотокарток розміром 3х4;
- копії документів, що дають право на пільги до вступу до закладу професійної (професійно-технічної) освіти (за наявності);
- копію документа, (одного з документів), що посвідчує особу та підтверджує громадянство України; посвідчує особу чи її спеціальний статус, передбаченого Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус»;
- довідку ОК-5, що підтверджує наявність страхового стажу (у разі потреби);
- висновок медико-соціальної експертної комісії (у разі потреби);
- письмову згоду на обробку персональних даних.
Якщо з об’єктивних причин (під час воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду)) документ про освіту відсутній, подається виписка з Реєстру документів про освіту Єдиної електронної бази з питань освіти про його отримання (без подання додатка до документа).
3.4. Вступнику видається розписка довільної форми з переліком отриманих приймальною комісією документів. Відмітка про отримання розписки долучається до документів вступника.
3.5. Заява в електронній формі подається вступником шляхом заповнення електронної форми в режимі онлайн та розглядається приймальною комісією закладу.
В електронному кабінеті вступник зазначає такі дані:
- адресу електронної пошти, до якої вступник має доступ. Зазначена адреса буде логіном для входу до особистого електронного кабінету;
- пароль для входу до особистого електронного кабінету;
- серію та номер документа про раніше здобуту освіту (основи вступу);
- наявність документів, що дають право на пільги при вступі до закладу професійної (професійної) освіти.
В електронному кабінеті вступник завантажує:
- скановану копію додатка до документа про освіту;
- фотокартку розміром 3 × 4 см;
- скановану копію медичної довідки за формою, установленою законодавством України.
Навчальний заклад створює консультаційний центр при приймальній комісії для надання допомоги вступникам під час подання заяв в електронній формі.
3.6. Вступник може подати заяви на вступ одночасно не більше ніж до п’яти закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
4.0. Приймальна комісія приймає рішення про допуск вступника до участі в конкурсі, у разі виконання ним вимог Правил прийому до навчаьного закладу, і повідомляє про це вступника в письмовій або в іншій, встановленій Приймальною комісією, формі.
4.1. Для проведення вступних випробувань Приймальною комісією формуються групи вступників в порядку реєстрації заяв. Відповідно до цих груп формуються відомості проведення усної співбесіди. Кількість вступників в групах для проведення усної співбесіди не повинна перевищувати 30 осіб (в умовах карантину - 15 осіб, а воєнний час - 4 особи на годину). Для осіб, які допущені до складання вступних випробувань, видається аркуш результатів усної співбесіди.
4.2. Розклад вступних випробувань, що проводяться навчальним закладом, затверджується головою Приймальної комісії і оприлюднюється шляхом розміщення на вебсайті закладу освіти, або інформаційному стенді Приймальної комісії, (або повідомляється вступникам особисто) не пізніше ніж за три дні до початку прийому заяв на участь у вступних випробуваннях, заяв та документів на навчання за відповідними освітніми ступенями та формами навчання, дотримуючись всіх мір безпеки в умовах воєнного стану в країні.
4.3. Копії документів і фотокартки незарахованих вступників, що не отримані ними, а також їх роботи усної співбесіди зберігаються протягом одного року, після чого знищуються за відповідним актом.
ІV. Конкурсний відбір, його організація та проведення
1. Конкурсний відбір на навчання для здобуття фахової передвищої освіти здійснюється:
вступ на основі КР – за результатами співбесіди на місця державного (регіонального) замовлення.
2. Конкурсний відбір проводиться на основі конкурсного бала відповідно до Правил прийому.
3. Конкурсний бал для вступу на основі КР на місця державного (регіонального) замовлення визначається як оцінка співбесіди.
4. Мінімальне значення конкурсного балу, з яким вступник допускається до участі у конкурсному відборі 100.
5. Програму співбесіди затверджує голова приймальної комісії закладу освіти не пізніше, ніж через місяць після набрання чинності Правил прийому.
Програми співбесід оприлюднюються на вебсайтах (вебсторінках) закладу освіти. У програмі мають міститися критерії оцінювання підготовленості вступників.
6. Особи, які без поважних причин (визнаних такими за рішенням приймальної комісії) не з’явилися на вступні випробування у визначений розкладом час, особи, знання яких було оцінено балами нижче встановленого Правилами прийому мінімального значення, а також особи, які забрали документи після дати закінчення прийому документів, до участі в конкурсному відборі не допускаються. Перескладання вступних випробувань не допускається.
7. Апеляції на результати вступних випробувань, проведених закладом освіти, розглядає апеляційна комісія цього закладу освіти, склад та порядок роботи якої затверджуються наказом закладу освіти, з урахуванням необхідності залучення до її діяльності представників громадськості, органів студентського самоврядування, зовнішніх експертів.
8. Відомості щодо результатів вступних випробувань вносяться до ЄДЕБО.
9. Матеріали вступних випробувань, включаючи відеозаписи співбесід, зберігаються не менше одного року, потім знищуються, про що складається акт.
V. Зарахування
5.1. Зараховуються до ДПТНЗ «Вінницьке МВПУ» поза конкурсом:
- особи, яким відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» надано таке право;
- діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, а також особи з їх числа віком від 18 до 23 років відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05 квітня 1994 року № 226 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування» (зі змінами);
- діти з інвалідністю та особи з інвалідністю, яким не протипоказане навчання за обраною професією (спеціальністю), відповідно до статті 22 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні»;
- особи, яким відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» надано таке право, у тому числі громадяни, віднесені до категорії 3, - за умови одержання громадянами цієї категорії позитивних оцінок на вступних випробуваннях;
- особи, яким відповідно до Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» надано таке право;
- діти, чиї батьки загинули або стали інвалідами на вугледобувних підприємствах, при вступі на навчання за гірничими спеціальностями і професіями відповідно до Указу Президента України від 19 травня 1999 року № 524 «Про державну допомогу дітям, які вчаться за гірничими спеціальностями і чиї батьки загинули або стали інвалідами на вугледобувних підприємствах»;
- діти військовослужбовців Збройних Сил України, інших військових формувань, працівників правоохоронних органів, які загинули під час виконання службових обов’язків, на місця, забезпечені державним замовленням. Вступники у цьому разі подають відповідний документ про те, що батько (мати) визнані такими, що загинули під час виконання службових обов’язків, відповідно до Указу Президента України від 21 лютого 2002 року № 157 «Про додаткові заходи щодо посилення турботи про захисників Вітчизни, їх правового і соціального захисту, поліпшення військово-патріотичного виховання молоді».
5.2. Першочергово зараховуються за інших рівних умов:
- випускники закладу загальної середньої освіти, нагороджені золотою (срібною) медаллю;
- випускники закладу загальної середньої освіти, які мають свідоцтво про базову середню освіту з відзнакою;
- учасники міжнародних, завершального етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсів з дисциплін за умови, якщо вони вступають за професіями (спеціальностями), для яких вищезазначені дисципліни є профільними;
- призери III етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук України в рік вступу;
- особи з інвалідністю та діти з малозабезпечених сімей, у яких обидва батьки є особами з інвалідністю, один з батьків є особою з інвалідністю, а інший помер, одинока матір є особою з інвалідністю, батько є особою з інвалідністю та виховує дитину без матері, відповідно до статті 22 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні»;
- випускники закладів професійної (професійно-технічної) освіти, які отримали дипломи кваліфікованого робітника з відзнакою і вступають до закладу професійної (професійно-технічної) освіти на навчання за освітньо-професійним ступенем фахової передвищої освіти «фаховий молодший бакалавр».
5.3. Не пізніше ніж через 5 днів після закінчення конкурсного відбору приймальна комісія приймає рішення, оформляє протокол та оголошує список осіб, що рекомендовані до зарахування на навчання до ДПТНЗ «Вінницьке МВПУ» за обраною формою здобуття освіти.
5.4. У разі оскарження результатів конкурсного відбору вступник у триденний строк після їх оголошення подає відповідну заяву на ім’я голови приймальної комісії.
5.5. Зарахування до закладу професійної (професійно-технічної) освіти здійснюється наказом директора цього закладу.
5.6. Зарахування до ДПТНЗ «Вінницьке МВПУ» на навчання за рахунок державного та/або місцевих бюджетів, а також за угодами з підприємствами, установами, організаціями, окремими фізичними та/або юридичними особами здійснюється в межах ліцензійних обсягів.
5.7. Особи, які без поважних причин не приступили до занять протягом 10 днів від дня їх початку, відраховуються з закладу професійної (професійно-технічної) освіти. На звільнені місця може проводитися зарахування осіб, що отримали позитивні результати при конкурсному відборі, але не були зараховані. При невиконанні державного/регіонального замовлення на прийом з окремих професій (спеціальностей) ДПТНЗ «Вінницьке МВПУ» може проводити додатковий прийом.
5.8. Особам, які не зараховані до закладу професійної (професійно-технічної) освіти, а також тим, які без поважних причин не приступили до занять, повертаються документи не пізніше ніж протягом п’яти днів з дня прийняття рішення.