Як стати студентом

 Шановні абітурієнти!

Крок до самовизначення

 

Вибери собі роботу до душі, і тобі не доведеться працювати жодного дня у своєму житті.

Конфуцій

 

Життя – це мультиперехрестя, на якому багато розвилок і ще більше поворотів. Щоб дістатись до пункту призначення, потрібно точно вибрати, по якій дорозі йти. Одним із вирішальних завдань кожної людини є правильний та вдалий вибір свого професійного шляху. Від цього вибору залежатиме багато – власне благополуччя та добробут сім'ї, можливості реалізації інтересів, перспективи творчого зростання, нові дружні й ділові контакти.

Вибір професії – це велика відповідальність. Відповідальність перед батьками, перед суспільством, та найголовніше – перед собою. Відповідальність перед собою, мабуть, найголовніша, і полягає вона в тому, щоб обрати саме свій шлях і ним йти. Бо тільки сама людина може збагнути, до чого в неї більший хист, до чого відчуває вона покликання. Кожен відчуває, що йому легше «дається», і, отже, чому зможе присвятити життя. І тут найважливіше – не схибити.

Якщо ваш вибір буде вдалим, ви будете відчувати себе щасливим, отримувати задоволення від своєї роботи та принесете користь людям. Не залишайте вибір майбутньої професії напризволяще. Обирайте професію свідомо, враховуючи свої здібності та можливість подальшого працевлаштування.

Світ професій надзвичайно динамічний та мінливий. Кожного року з'являється близько 500 нових професій. Разом з тим багато з професій сьогодні «живуть» лише 5—15 років, а потім або «помирають», або ж змінюються настільки, що їх важко впізнати. Особливістю сучасного світу професій є те, що на зміну монопрофесіоналізму приходить поліпрофесіоналізм. Це означає, що людині потрібно прагнути оволодіти не однією професією, а кількома суміжними. Разом з тим, і сама людина розвивається в процесі життя, і протягом життя може з'явитися бажання або необхідність змінити професію або кваліфікацію.

Вибір професії – справа нелегка, але робити цей вибір доводиться кожному без винятку.

Пам’ятайте, що тільки ви можете обрати своє майбутнє!

Пропонуємо пройти комплексне тестування, яке допоможе вам виявити власні нахили і здібності до різних видів діяльності. Ми хочемо допомогти вам краще зрозуміти себе та зробити більш поінформоване рішення у виборі напряму освіти та майбутньої професійної діяльності. Тест розрахований на старшокласників, випускників шкіл, середніх спеціальних навчальних закладів та абітурієнтів. Пам’ятай: тестування – це лише інструмент, що має на меті допомогти тобі краще розібратися у собі, тому його результат варто сприймати лише як рекомендацію, адже рішення про вибір напряму навчання та щодо майбутньої кар’єри є комплексним і зробити його, цілком покладаючись на результати тесту, неможливо.

Методика «Визначення вибору типу майбутньої  професії» (Е.А. Климов)

Кажуть, що вибір професії – це друге народження людини. Від того, наскільки влучно ти обереш свій життєвий шлях, залежить, яке місце в суспільстві ти будеш посідати. Першим кроком до вибору професії стане вибір профілю навчання. Отже, спочатку треба визначитися, який тип професій найкращий для тебе.

Уважно прочитайте кожну пару тверджень та виберіть ту, яка вам більше подобається (відповідь у формі знаку «+» поставте у відповідній клітинці бланку відповідей).

 

1а.

Доглядати за тваринами

1б.

Обслуговувати машини, прилади

2а.

Допомагати хворим людям

2б.

Складати таблиці, схеми, програми обчислювальних машин

3а.

Стежити за якістю книжкових ілюстрацій, плакатів

3б.

Стежити за розвитком рослин

4а.

Обробляти матеріали (деревину, тканину, метал, пластмасу тощо)

4б.

Рекламувати товари

5а.

Обговорювати науково-популярні статті, книги

5б.

Обговорювати художні книги, концерти

6а.

Вирощувати і доглядати тварин

6б.

Тренувати ровесників чи молодших

7а.

Копіювати малюнки

7б.

Керувати вантажним, підйомним засобами

8а.

Передавати, роз’яснювати людям потрібні їм відомості

8б.

Оформлювати виставки, вітрини

9а.

Ремонтувати речі, вироби

9б.

Шукати і виправляти помилки в текстах, таблицях

10а.

Лікувати рослин

10б.

Робити обчислення, розрахунки

11а.

Лікувати тварин

11б.

Конструювати, проектувати нові види промислових виробів

12а.

Розв’язувати суперечки, сварки між людьми

12б.

Розумітися на кресленнях, схемах, таблицях

13а.

Спостерігати, вивчати роботу художньої самодіяльності

13б.

Спостерігати, вивчати життя мікробів

14а.

Обслуговувати, налагоджувати медичні прилади

14б.

Надавати людям медичну допомогу

15а.

Складати точні описи, звіти про явища, які спостерігаєш

15б.

Художньо описувати явища, які спостерігаєш

16а.

Поводити лабораторні аналізи в лікарні

16б.

Приймати, оглядати хворих, призначати лікування

17а.

Фарбувати, розмальовувати стіни приміщень, поверхню виробів

17б.

Монтувати будову чи складати машини, прилади

18а.

Організовувати культпоходи для ровесників чи молодших

18б.

Грати на сцені, брати участь у концертах

19а.

Виготовляти за кресленням деталі, вироби

19б.

Копіювати креслення, карти

20а.

Проводити боротьбу з хворобами рослин, шкідниками

20б.

Працювати на клавішних машинах

 

 

А тепер підрахуйте кількість відповідей із позначкою «+» у кожному із п’яти стовпчиків і запишіть результат у нижньому рядку бланку відповідей.  У вас є нахили до того з п’яти типів професій («людина-природа», «людина-техніка», «людина-людина», «людина-знакова система», «людина-художній образ»), в якому нараховується найбільша кількість «+».

Якщо ви набрали однакову кількість «+», це означає, що професії обох типів підходять вам у рівній мірі.

Літери у верхньому рядку бланку відповідей відповідають скороченим назвам типів професійної діяльності: Л-П - «людина-природа», Л-Т - «людина-техніка», Л-Л - «людина-людина», Л-З - «людина-знакова система», Л-Х - «людина-художній образ».

Бланк відповідей

Л-П

Л-Т

Л-Л

Л-З

Л-Х

 

 

 

 

 

 

 

10а

   

10б

 

11а

11б

12а

12б

13а

13б

14а

14б

15а

15б

16а

 

16б

 

17а

 

17б

18а

 

18б

 

19а

 

19б

 

20а

   

20б

 
 

 

 

 

 

ТИП ПРОФЕСІЇ

ВИД ДІЯЛЬНОСТІ

ПРИКЛАДИ ПРОФЕСІЙ

Людина – природа

Вивчення, дослідження, вирощування, догляд, профілактика захворювань тощо.

-

Людина – художній образ

Художнє відображення дійсності, створення образів, відтворення, проектування, моделювання тощо.

Кухар. Кондитер;

Оператор комп’ютерного набору. Оператор комп’ютерної верстки;

Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення.

Людина – техніка

Створення, монтаж, складання, управлінні експлуатація, ремонт тощо.

Монтажник інформаційно-комунікаційного устаткування;

Оператор комп’ютерного набору. Електромеханік з ремонту та обслуговування лічильно- обчислювальних машин;

Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення

Людина – знакова система

Обчислення, підрахунки, упорядкувань збирання, аналіз та зберігання інформації, виконання креслень, переклади текстів тощо.

Оператор комп’ютерного набору. Обліковець (з реєстрації бухгалтерських даних);

Оператор комп’ютерного набору. Секретар;

Оператор телекомунікаційних послуг;

Офіс-адміністратор;

Комерційна діяльність.

Людина –людина

Виховання; навчання; управління; побутове, інформаційне, медичне, правове обслуговування тощо.

Комерційна діяльність;

Офіс-адміністратор;

Оператор телекомунікаційних послуг;

Оператор комп’ютерного набору. Секретар;

Агент з постачання. Продавець продовольчих товарів.

 

 

ПЕРШИЙ КРОК – дуже простий! Необхідно завітати на «День відкритих дверей» в ДПТНЗ «Вінницьке мідрегіональне вище професійне училище».

Ви прогуляєтесь просторими коридорами училища, ознайомитеся з аудиторіями та лабораторіями закладу, поспілкуєтесь з молоддю, яка вже в нас навчається та познайомитесь із Вашими майбутніми викладачами. Ознайомитеся з переліком професій та дізнаєтеся про умови прийому.

ДРУГИЙ КРОК – Підтвердіть свій вибір, подавши  документи до Приймальної комісії.

ТРЕТІЙ КРОК –  Ви успішно пройшли співбесіду, прийняли участь у конкурсі атестатів та за результатами рейтингу зараховані до навчального закладу.

Ми віримо у Ваші сили та знання!